ניהול זמן הוא נושא כאוב במיוחד לבעלי עסקים
הרבה פעמים כשאנחנו עובדים מהבית אנחנו מתבלבלים וקשה לנו להתארגן עם העבודה
לשם כך אני יוצאת עם סדרת וידאו בפייסבוק לייב שאתם מוזמנים לצפות בה, הנה הסרטון
הרעיון הוא ברור:
תתחילו יום עבודה בנוהל בוקר:
נוהל בוקר כולל – התארגנות עם הדברים שאנחנו רוצים לעשות היום (לא כל השבוע, היום)
הרבה פעמים אנשים רוצים להספיק יותר ממה שהם באמת יכולים והרשימה לא נגמרת,
אני מציעה שבמקום לעבוד על רשימה בלתי נגמרת כדי להעריך כמה באמת מספיקים ביום
להחליט על 2-3 משימות שחייבות לקרות מלבד השוטף
בדיקה של התקשורת – אם העסק שלכם מקבל בקשות וקשר עם הלקוחות במייל, טלפון, פייסבוק.
קבעו זמן מוגבל לסריקה של התקשורת והוספה למשימות להיום.
השאירו מיילים שלא דחופים – לרשימת המשימות למטה
ומיילים לטיפול עם כוכבית (אסביר בהמשך איך מגדירים את המייל בצורה נוחה לעבודה)
שימו תזכורת ליציאה מהתקשורת
ועברו למשימות, שימו לב שהמשימות צריכות לכלול פעולות מכל מחלקות העסק (במשך השבוע):
הכוונה היא שלא ניתן לעשות את כל מה שצריך מכל המחלקות כל יום ולכן, כדאי לוודא שיש לנו לפחות שעה וחצי מכל מחלקה כל שבוע.
א. יצירה – פיתוח – זו המהות של העסק שלנו
אנחנו פתחנו את העסק כדי ליצור, כדי לייצר מוצרים ופתרונות
זמן היצירה חשוב מאד לכל בעל עסק שרוצה לשמור על ההתלהבות שלו בעסק.
ב. שירות לקוחות – שירות הלקוחות הוא התקשורת עם הלקוחות
אני ממליצה להרגיל את הלקוחות לשעות תקשורת ואמצעי תקשורת קבועים
לא משנה איזה אמצעי תחליטו, גם אם כולם. שימו לב שאתם לא נותנים ללקוח לנהל אתכם ואת הקשר
נהלו אותו בזמנים קבועים ואמצעים קבועים
ג. ייצור – נתינת השירותים, זה הזמן של העבודה. אם זה לעשות עבור הלקוח, אם זה הפגישות עם הלקוחות
תלוי בסוג העסק והשירות שנותנים. אם זה למשל בניהול קמפיינים בפייסבוק – זמן היצור הוא מול המחשב וטיפול בצרכי הלקוחות
אם זה טיפול או ליווי, רוב זמן הייצור יהיה מול הלקוח בפגישות
ד. שיווק – אחרי שהשקענו בפיתוח המוצרים שלנו, ואנחנו יודעים מי אנחנו
אנחנו יכולים לשווק, לספר לעולם מה עושים
זמן השיווק חייב להיות חלק מלוח הזמנים הקבוע שלנו, כדי שהלקוחות שלנו ידעו שאנחנו שם
ולא פחות חשוב כדי שנשמור על רצף וקשר.
לפעמים זמן השיווק הוא שליחת מיילים, אבל הוא יכול להיות גם
ה. מכירות – מכירות זה הזמן הזה שבו חוזרים לאנשים שהתעניינו
קובעים עם אנשים שיחות מכירה
או אפילו עומדים בחנות ומוכרים
לא משנה מה עושים, חייבים למכור, כל לקוח פוטנציאלי יכול לעבור להיות לקוח משלם
אם רק נקשיב לו ונוודא שאנחנו עונים לו על הצורך
ו. כספים + גביה בכוונה כתבתי את שניהם ביחד,
לא מספיק לבקש מלקוחות כסף,
ובכלל עדיך ליצר נהלי תשלום מראש או בזמן סגירת ההסכם
חשוב גם לדעת מה מצבנו הכלכלי, איך ההוצאות וההכנסות שלנו
עומדים זה מול זה ולנהל אותם.
תשקיעו חצי שעה בשבוע לדעת מה מצבכם ולאן אתם שואפים להגיע
בקרוב עוד וידאו על נושאים נוספים – עקבו אחרי הבלוג והפרופיל בפייסבוק.
רוצה להשפיע על הנושאים שאדבר עליהם?
הנה הלינק לשאלון קצר בנושא ניהול זמן
שיהיה לך יום יעיל
דאסי