היום נדבר על נוהל בוקר ומה זה אומר
הרבה בעלי עסקים קטנים מתחילים את יום העבודה ונסחפים עם היום לפי הדברים שמגיעים אליהם.
זוכרים שדיברנו על תכנון שבועי?
אז בואו נניח שעשיתם תכנון שבועי ויש לכם מטרה לשבוע הזה, מטרה אחת זה מספיק מעבר לשוטף.
להשגת המטרה קבענו שעה או מספר שעות במשך השבוע, אבל כדי להגיע לזה אנחנו צריכים לנהל את היום שלנו. ואת עצמנו בזמן.
כדי להגיע לדברים שאנחנו רוצים כדאי שיהיה לנו נוהל בוקר
נוהל בוקר הוא הזמן שעוזר לנו להתארגן עם שאר היום, איך שמתחילים את היום ישפיע על כל היום ולפעמים גם על כל השבוע.
נוהל בוקר מתחיל אחרי שסיימנו את כל המשימות שלנו בבית, לסדר, כלים, כביסה וכו'
אני ממליצה שאם אתם לא יכולים לשבת לעבוד כשהבית קורא לכם, תקומו יותר מוקדם כדי לסיים את המשימות האלה לפני שיושבים לעבוד. כשיושבים לעבוד הראש צריך להיות נקי ממטלות הבית. ולגמרי בפוקוס של העבודה
תחשבו שברגע שהתיישבתם לעבוד, כאילו יצאתם מהבית למקום עבודה מחוץ לבית. ואין מקום להסחות דעת שהם "הצריך" של הבית.
אז ישבנו לעבוד, מה נוהל הבוקר שלכם?
- בדיקת המטרות והמשימות שלכם ליום הזה – ניהול המשימות ומה רוצים להשיג
- בדיקת מייל – בזמן מוגבל – אני ממליצה לנהל את המייל כך שלא יהיו יותר ממיילים של יום אחורה לטיפול – בקורס שלי שיוצא בקרוב אסביר איך עושים את זה
- בדיקת הודעות בשאר אמצעי התקשורת – שוב – להגביל את זה לזמן מסויים
נוהל בוקר חייב להיות קצר לא יותר משעה ועדיף קצר מחצי שעה. שאחריה יושבים לעבוד ולעשות את העבודה שאנחנו מתכננים.
יש אנשים שצריכים להוסיף לנוהל בוקר, בדיקת מכירות (אם יש לכם חנות אינטרנטית), בדיקת קמפיינים של פרסום, הנחיית עובד ו/או העברת עבודה לספקים.
יש אנשים שנוהל בוקר שלהם הוא בדיקה של כל הפרויקטים שלהם, ומה צריך לעשות בכל פרויקט באותו שבוע או אותו חודש .(למשל מעצבים ואדריכלים)
התאימו את נוהל הבוקר לעסק שלכם, לדברים שנכונים לכם.
מה שייתן לכם תמונת מצב של העסק ומה חובה לעשות באותו היום.
שימו לב שאתם לא שמים את כל השבוע וכל החודש בנוהל הבוקר
זה יגביר את התסכול שנוצר כשמרגישים שלא מספיקים כלום
אחת השיטות לעשות נוהל בוקר מוגבל בזמן, זה לשים לעצמנו תזכורת שתוודא שלא נסחפנו במייל או ברשת.
שימו לב – מטרת נוהל הבוקר היא ליצור פוקוס ולדעת שהדברים הדחופים בוצעו. לסדר לנו את היום והדברים שאנחנו רוצים להספיק היום.
חשוב להיות מאד ראליים בכמות הדברים שאנחנו יכולים להספיק ביום. אם תשימו לעצמכם מלא משימות שכל אחת דורשת יום שלם ותצפו לסיים את כולן ביום אחד, תהיו מתוסכלים
היו ראליים במה אתם יכולים להספיק ביום עבודה. פצלו את המשימות למשימות קטנות שלא עולות על חצי שעה שעה.
כשתצליחו ליצור את מסגרת העבודה – תראו שגם תבלו בנעימים יותר וגם העבודה שלכם תהיה הרבה יותר איכותית
אני מלווה בעלי עסקים שכבר יודעים מה הם צריכים לעשות בעסק שלהם, יודעים לשווק ולמדו למכור, אבל יודעים שהעסק שלהם יכול להצליח יותר.
יודעים מה היעדים שלהם אבל לא מצליחים להגיע למשימות שלהם. יודעים שהם יכולים להספיק יותר אבל לא יודעים איך. אני עוזרת להם להרוויח יותר כסף, בפחות זמן, אני מלווה אותם ליעול והשגת המטרות שלהם. שילוב של העשיה ביומיום והתקדמות לעבר המטרות.
אני מחפשת בעלי עסקים שיודעים לאן הם רוצים להגיע ויודעים איך להגיע לשם אבל לא מספיקים. כי העומס של הדברים לעשות וזה שהם לא יודעים מה עושים כשהם קמים בבוקר כל יום לעבודה גורם להם להספיק פחות ולהיות מתוסכלים שהם לא מתקדמים מספיק.
בעלי עסקים שמזהים שהבעיה שלהם היא לא שיווק ומכירות אלא התנהלות והתארגנות בעשיה היומיומית. ניהול העבודה והמשימות.
מכירים בעלי עסקים כאלה? תייגו אותם בתגובות
לדעתי התנהלות עם זמן בעסק עושה את ההבדל בין עסק שמתקדם לעסק שגם מרוויח טוב.
ההבדל בין עסק שמתנהל באופן אינטואטיבי ובעל עסק שקופץ ממשימה למשימה לבעל עסק שמנהל את היומיום שלו, מנהל את השירות שלו ומנהל את העבודה שלו הוא ההבדל בין לחץ ועומס
לבין להיות רגועים ויעילים והכי חשוב להרגיש טוב עם עצמכם
ככל שתהיו מאורגנים יותר עם העבודה, תספיקו יותר, והתחושה הטובה תאפשר ותיצור מקום לעוד לקוחות וללקוחות מרוצים
כשתצליחו ליצור את מסגרת העבודה – תראו שגם תבלו בנעימים יותר וגם העבודה שלכם תהיה הרבה יותר איכותית
במסגרת הנושא של ניהול זמן הכנתי שאלון ואני אשמח אם תמלאו אותו לעזור לי להבין מה חשוב לכם בנושא ניהול זמן כך שאוכל לתת טיפים מדויקים יותר בפעם הבא.
אם תרצו, אני אשמח לעשות אתכם פגישת יעוץ ולעזור לכם להתארגן ליעילות בקיץ ולעבודה יעילה כל השנה
ניתן למלא שאלון התאמה כאן
נתראה בטיפ הבא