כתיבת אודות באתר, עמוד פייסבוק וכל מקום אחר חשוב מאין כמהו. כאשר לקוחות פוטנציאלים מגיעים לאתר שלנו, אם הם הגיעו דרך מאמר או פשוט חיפשו שירות אחד הדברים הראשונים שהם נכנסים לבדוק זה האודות.
למרות שנדמה לנו בהתחלה שהאודות צריך לספר עלינו ומי אנחנו זה הרבה פחות רלוונטי ללקוח הפוטנציאלי שלנו. מה שמעניין אותו זה כיצד נוכל לעזור לו ומה יצא לו מהקשר איתנו.
לאודות באתר יש מבנה פשוט לביצוע שישדרג לכם את הפניות
- פתיחה – כותרת שמסבירה מה אנחנו עושים בשביל הלקוחות, תחום העיסוק בגדול, מה השירותים שאנחנו נותנים בכותרות, ניתן לעשות קישורים בתוך האתר לעמוד מוצר המסביר באופן רחב יותר על כל מוצר או שירות
לדוגמה: אני עוזרת לעסקים לארגן את העסק והפעילות ע"י יצירת מערכות תפעול וניהול, בניית תכנון פרויקטים ויצירת מוצרים אלקטרונים. - מה אנחנו עושים – הנושא צריך להיות מנוסח באופן שייתן מענה מה יצא ללקוח מעבודה אתנו. איך אנחנו הולכים לעזור לו לפתור את הבעיות שלו ומה יקרה לאותו לקוח בזמן ולאחר שיעבוד אתנו. מה הגישה שלנו לעבודה, ואיך מתנהל הקשר עם הלקוח.
לדוגמה – אני עובדת בצורה של שיתוף פעולה ותקשורת. אני מאמינה שיש לך את כל הידע על העסק שלך ואעזור לך לבחון את העסק וההתנהלות. אציג לך כלים ואעזור לך להתאים תהליכי ונהלי עבודה שיהפכו את העבודה וההתנהלות לאפקטיבית יותר. בעבודה משותפת ניצור לך מערכת ניהול, תוכנית עבודה ונעקוב אחרי ההתקדמות של הפרויקטים.
בעקבות העבודה איתי תגיע ליעילות רבה יותר, השירות שלך ללקוחות ישתפר ויהיה עקבי יותר. תצליח להוציא לפועל פרויקטים בקלות ולעמוד בתאריכי היעד שתקבע.
בעבודה על יצירת מוצר אלקטרוני תוכל ליצר מקור הכנסה נוסף שאינו תלוי בשעות העבודה שלך ויאפשר ללקוחות לרכוש ממך מוצר זול וזמין. - מי אני – מה עשינו בעבר, איזה ניסיון רלוונטי יש לנו ואיך זה יעזור ללקוח בצורך שלו.
לדוגמה – עבדתי בארגונים קטנים רבים כיד ימינו של בעל הבית, למדתי מעשיה טובה ומטעיות של בעלי לקוחות במשך שנים רבות ונחשפתי לאלמנטים השונים של ניהול והתנהלות עסקית. כל הידע שצברתי יעמוד לרשותך כלקוח שלי ואעשה כל שביכולתי על מנת לסייע לך להגיע למטרות שתגדיר
או – בעברי עזרתי לסטודיו לפילאטיס לבנות מערך ולפתוח סניף נוסף. בחברת שיווק שעבדתי הקמתי מערך שאפשר לחברה לגדול משני יזמים לארגון שהעסיק 15 עובדים. אם ברצונך להגדיל את העסק אני אשמח לסייע לך לעשות זאת באופן שיסייע לך לשמור על סטנדרטים של שירות ועבודה. - עדויות / הוכחות – הרבה יותר קל להביא עדויות של לקוחות שיספרו כיצד עזרנו להם מאשר להלל ולשבח את עצמנו. כאן זה המקום לשים עדויות. הכי טוב כצילום מסך הכולל את התמונה של הממליץ, יש בכך הוכחה חברתית ואמינות.
- חזון – במידה וזה מתאים במקום ניתן להוסיף חזון עסקי, מה האני מאמין שלכם שהעסק בא לתת עליו מענה.
- תארים, תעודות, לימודים, ניסיון ספציפי – אם חשוב לכם לספר מה הרקע וההשכלה, כאן זה המקום, לקראת הסוף לספר את מה שחשבת שעליך להגיד בהתחלה. כל התעודות, הניסיון, הקורסים.
- פרטי יצירת קשר – בכל מקום, באתר, בעמוד פייסבוק, במאמר אורח באתר פופולרי או מקצועי תמיד נקפיד לאפשר לאנשים ליצור עמנו קשר בקלות.
יש בעלי עסקים שמתקשים לענות לטלפונים בעצם ויעדיפו שאנשים יכתבו להם מייל. אם יש עומס שיחות גדול ניתן לקחת מוקד מענה טלפוני, שירותי מיקור חוץ למענה טלפוני וקביעת פגישות, או אם העסק הגיע לגדילה, לקחת עזרה אדמיניסטרטיבית או מקצועית שיקלו על קבלת הפניות.
לסיכום – אודות איננו נועד לספר ולפאר אותנו, הוא נועד לענות על השאלה של הלקוח – כיצד תוכלו לעזור לי. כדי לכתוב את העמוד הזה כאשר הלקוח האידיאלי שלנו נמצא מול עיננו בעיני רוחנו. הכתיבה צריכה להיות בגובה העיניים ולתת מענה על שאלות שהוא עשוי לשאול אותנו.